Scorett




Carolina Gynning
och Mattias Andréasson från gruppen E.M.D. är båda reklamansikten för Scorett.

Höstens och vinterns skokollektion är en härlig mix av hippie, futuristiskt, biker, mönstrat och kraftiga vinterkängor.

- Att arbeta med Carolina Gynning och Mattias Andréasson känns mycket bra för oss på Scorett. Carolina och Mattias har båda personligheter som passar väl in på vår målgrupp. De har även en enorm utstrålning och förmedlar mycket positiv energi. Vi ser fram emot en mycket stark och gynnsam höstsäsong, säger Anna Martinsson, marknadschef på Scorett.





Scorett



Naturliga looken



                                                                                                 (Foto: All over press)

I höst är den naturliga looken het. Tanken är att man ska sminka sig osminkad.
Modellen Gisele Bündchen har gett den naturliga looken ett ansikte.

Radiance




Britney Spears
senaste parfym Radiance har nu lanserats, (foto: JustJared)

Radiance är Britneys nionde parfym.

Britneys tidigare dofter heter Curious, Fantasy, Curious in Control, Midnight Fantasy, Believe, Curious Heart, Hidden Fantasy och Circus Fantasy.

Britney Spears har de absolut bäst säljande kändis-parfymerna genom tiderna med en miljard sålda flaskor sedan starten 2004 och en global försäljning på över 14 miljarder kronor.

Radiance beskrivs som ”mjuka, daggiga blomblad med vilda bär, tuberose, jasmin och apelsinblommor”. Den släpps i september 2010 och här i Sverige kommer vi förmodligen att kunna köpa den på Eleven som har alla tidigare Britney-dofter.



Thierry Mugler



Rebecca Simonsson, 24, är nattklubbschef på en av Stockholms
trendigaste klubbar och hon är ansiktet utåt för Thierry Mugler.

 

"Rebecca vågar sticka ut ur mängden och har på kort tid lyckats skapa sig ett namn som Sveriges okrönta nattklubbsdrottning och stilikon. Vi spår att Rebecca inom en snar framtid kommer att bli en av Sveriges lysande stjärnor", skriver Thierry Mugler i ett pressmeddelande.

– De kontaktade mig och ville att jag skulle börja arbeta som spokesperson åt Thierry Muglers nya lansering "Womanity", säger Rebecca.

En av anledningarna till att de valde just mig var för att de tyckte att jag stod för allt som Womanity står för. Girlpower!

Det är såklart en ära att få vara ansiktet utåt för ett sådant stort märke. Jag är mer än glad att få arbeta med så proffsiga människor. Det är verkligen stort.

Womanity ska spegla den starka och självsäkra kvinnan som tror på sig själv och går sin väg.

 


Rapunzel





Rapunzel of Sweden.

 

Varumärket är svenskt, och målet är att det skall bli ett av världens största varumärken inom löshår och hårförlängning som säljs via egen fabrik- direkt hem till privatkund eller frisör! 

 

Rapunzels vision är " Rapunzel skall finnas i alla kvinnors liv och vardag" 

 

 

Varumärket startades av en kvinna som letade efter den "perfekta leverantören av löshår- när hon letat i många år, så tröttnade hon och skapade då Rapunzel! 

 

De strävar varje dag efter att blir bättre och bättre för att tillgodose just dina behov!

 

Varunamnet Rapunzel kommer ursprungligen från en saga- bröderna Grim. Det handlar om en prinsessa som heter Rapunzel. Hon har flera meter långt hår och är vackrast i världen. Hon blir inlåst i ett torn av en häxa, som är så avundsjuk på hennes skönhet. En dag räddas hon av en prins, som klättrar upp för hennes gyllene hår till tornets topp!

 

Idag delar Rapunzel med sig av sin skönhet till människor runt hela världen! 

 

 

Rapunzel säljer allt inom hårförlängning, och arbetar ständigt med att utveckla nya trender inom löshår och hårersättning.

 

Här hittar ni före och efter bilder som är gjorda med Rapunzels löshår.


 

www.rapunzelofsweden.se

Vita Liberata




Vita Liberata Deep Silken Touch Self Tan Body är en brun utan sol som innehåller ekologiskt DHA och sidenextrakt. Vita Liberata brun utan sol ger kroppen en jämn solbrun färg. Deep Silken Touch Self Tan Body är fri från starka dofter, torkar snabbt och ger ett långvarigt resultat. Smörj in dig med Vita Liberata Deep Silken Touch Self Tan Body efter att du duschat och peelat kroppen för bästa resultat. Vita Liberata brun utan sol är färglös och ger successivt ett solbrunt resultat. Deep Silken Touch Self Tan Body är inte testad på djur. Vita Liberata brun utan sol passar bra att använda tillsammans med andra produkter från Vita Liberata.

Vita Liberata hittar du hos: www.beautyplanet.se

Kan jag kan du





Inhämta kunskap, tips och motivation från Charlotte Perellis nya bok.
 
 
Kan jag kan du – träna med Charlotte
  
Läs om Charlottes erfarenheter och tips, och hur hon fick tid och ork att börja träna efter att ha fött sitt andra barn.
 
Perrelli avslöjar sitt personliga träningsupplägg som hennes personlige tränare, Jesper Björck, utformade specifikt för hennes behov. Som nybliven tvåbarnsmamma var det svårt att få tiden att räcka till, men med ett effektivt och flexibelt hemmaträningsprogram kom hon i form på ett par månader.
 
Träningsprogrammet omfattar övningar för alla muskelgrupper, för både nybörjare och veteraner - men i boken hittar du även bl.a. favoritrecept, kostförslag och skönhetstips.
 
Med Björcks träningsexpertis och Perrellis kreativitet och erfarenheter, avtäcks en bok som både underhåller och ger värdefull kunskap.
 
Läs gärna mer på Charlotte Perrellis blogg.
 
Författare: Charlotte Perrelli och Jesper Björck (2010)

Accessora fyller 5 år

 


Hope




Den svenska designerduon Stefan Söderberg och Ann Ringstrand som står bakom märket Hope, har belönats med det prestigefyllda priset Guldknappen, som delas ut av tidningen Damernas Värld.

Hope lanserade sin första kollektion för åtta år sedan och deras kläder kännetecknas av sin maskulina, strama och typiskt svenska design. De skapar klassiska plagg som byxor, rockar och jackor, och även en och annan klänning.

Stefan Söderberg tror att en anledning till varför de vunnit är att de tänker långsiktigt.
– Vi jagar inte trender. Vi fokuserar på materialen och hur vi bygger plaggen och värnar om insidan, passformen och lämnar ingenting åt slumpen, avslutar han. 


Vinn lyxiga accessoarer

 


Ta chansen att vinna lyxiga accessoarer.

Först ut är en fin nyckelring från populära Chloé.
Stockholms modevecka närmar sig och för att sprida glamouren så ger www.SalongK.se och www.Campadre.com dig chansen att vinna vackra accessoarer från de internationella modehusen. Först ut är en nyckelring från populära Chloé.


Mercedes-Benz Fashion Week
sprider modefeber över hela Sverige och även hos SalongK.se. Campadre.com har samlat ihop ett härligt gäng med vackra accessoarer som gör vardagen ännu mer glammig. Kommande veckor har du chansen att vinna solglasögon från Fendi, nyckelring från Chloé, plånbok från Gucci och en stor väska från Fendi.


Först ut är nyckelringen från det franska modehuset Chloé som är lika fin att hänga på väskan som att samla nycklarna på. Tillverkad i Italien av metall med Swarovski-stenar och fårläder lyxar snabbt till väskan eller nyckelknippan.

Så passa på att få lite flärd i sensommaren, allt du behöver göra är att svara på frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna.

Campadre.com är Skandinaviens första "Private Shopping Club". Som medlem får du unika erbjudanden från eftertraktade varumärken inom mode, design, skönhet och andra livsstilsprodukter - upp till 70 procent under ordinarie pris. Varje dag öppnar nya kampanjer med handplockade erbjudanden, bara för dig som medlem. De exklusiva kampanjerna är endast öppna under en kort tid och antalet produkter är begränsat.

Alla tävlande blir automatiskt medlemmar på Campadre.com och får ta del av alla kommande kampanjer.


Vinnaren utses fredag 20 augusti.


När grundades modehuset Chloé?

För att vara med och tävla, gå in på www.SalongK.se


Smashbox O-Gloss







Smashbox läppglans O-gloss är proppat med antioxidanter, fuktgivande avocadoolja och Goji Berry-C Complex, vilket ger en rosa ton på läpparna som är din helt egna.

Glosset är genomskinligt när det appliceras men ändrar färg när det kommer i kontakt med huden. Tonen på läpparna blir därför unik och glosset har snabbt blivit en favorit bland kändisarna i Hollywood.

 

Smashbox O-gloss hittar du på www.eleven.se för 215 kronor.


ZARA


Med nyckelorden klassisk och enkel bjuder Zara på en höstkollektion fylld av stickade tröjor, dubbelknäppta jackor och långa kjolar.








Kampanjbilderna på höstkollektionen hos Zara är nu släppta. Kollektionen är mycket klassisk och enkel - och därmed typisk för just Zara. Den tydligaste trenden som kan urskiljas är stickade plagg, främst i form av tröjor och klänningar. Andra vanligt förekommande plagg är dubbelknäppta jackor och långa kjolar. Hela kollektionen går i en jordnära färgskala.

Den tyska modellen Toni Garrn, som tidigare stått modell för klädkedjan, frontar kampanjen.

Foto: David Sims.


Rött i höst




Rött är en av höstens absolut hetaste färger. Harper´s Bazaar har Cameron Diaz
på framsidan i sitt augustinummer i vallmofärgad klänning och matchande läppar.


Madonnas kollektion




I tisdags (3/8) lanserades Madonnas och Lourdes kollektion "Material Girl" på varuhuset Macy's i New York. Märkets reklamansikte Taylor Momsen var där och uppträdde med sitt band The Pretty Reckless.

Valet på just Taylor som deras ansikte utåt förklarar de med orden:

– Taylor Momsen är vår Material Girl eftersom hon förkroppsligar stil, innovation och självförtroende. Hon är en rockstjärna både framför och bakom kameran, och lever varje dag till fullo - vare sig hon är på inspelning med "Gossip Girl" eller förbereder sig för turné med sitt band The Pretty Reckless. Att vara en Material Girl är inte en look, det är en attityd, och den har Taylor!

Kollektionen, innehåller såväl kläder, som skor, väskor, smycken och håraccessoarer.
Priserna ligger mellan 100-600 kronor.





LONDON









Fylliga läppar



                                                                                                 (Foto: All over press)

Läpparna är ofta i fokus och många vill att de ska vara något större än vad de egentligen är. För att slippa lägga sig under kniven finns det massor av knep som gör att dina läppar ser precis så plutiga ut som du vill.

1. Applicera concealer längs läpparnas kontur.

2. Måla sedan en ny kontur med en läppenna.

3. Fyll i hela läpparna med en mjukt rosa läppenna och sudda sedan ut med fingret

4. Lägg sedan ett glans i ljus färg eller genomskinligt i mitten av över och underläppen.

Det ger dig en subtil look och får läpparna att verka större. Tänk på att starka färger ofta får munnen att se mindre ut så satsa istället på ett nudefärgat eller en färg som ligger så nära din egna som möjligt.


(Källa: veckorevyn.com)


RSS 2.0