Jofama




Jofama
, Jonsson Factories Malung är ett av Skandinaviens största och äldsta modeföretag vad gäller skinnkläder. Utöver sina modekollektioner gör de även utrustning för skoter och motorcykelförare, vilket har förfinat deras finesser ytterligare även på modesidan.




www.jofama.se/fashion


Glominerals kundkväll



Glomineras kundkväll Inbjudan



www.accessora.se


Herstal




Herstal är ett välkänt varumärke i många länder och har designat lampor och heminredning sedan 1988. Det är ett bevis på att designen är tidlös. Herstal är en kombination av Dansk design och nya trender och målet är att uppfylla kundernas behov i fråga om funktion och design.






www.herstal.dk



Blinc


Blinc - innovativa ögonprodukter


Blinc erbjuder innovativa skönhetsprodukter som är de bästa inom sina respektive produktkategorier.



www.accessora.se



Vinn ett par jeans om dagen!



Här pratar vi om jeans. Världens bästa tyg som ger världens bästa plagg. Så fort du eller någon annan på Yo nämner ordet "jeans" – eller Sveriges bästa jeansbutik "JC" i en Yo – så är du automatiskt med och tävlar om ett par nya Crocker Pep! JC lottar ut ett par jeans om dagen.

Himmelriket för oss jeansfantaster, med andra ord.

Lycka till!



www.yo.se/live/jc


ALDO





Den 19 maj slår den amerikanska skokedjan ALDO upp portarna till sin första svenska butik på Sergelgatan 11 i Stockholm.

ALDO är en eftertraktad märkesvara med fokus på både kvalitet och den senaste säsongens trender. Dessutom levererar de ypperlig kvalitet för alla årstiderna.

ALDO är världens största skokedja med mer än ca 1 000 egna butiker runt om i världen. Skorna på bilden ovan kostar mellan 80 och 100 dollar, dvs ca 515–650 kr.

ALDO


Summertime




Sommaren
närmar sig och det är hög tid att göra plats för säsongens alla mode-måsten. H&M har plaggen för den rätta semester-looken.

www.hm.com



My Fashion Find










Fynda sommarens outfit hos Halens!

www.halens.se


Coffice



                                                                                                (Foto: All Over Press)

Coffice
kombinerar det bästa från att jobba på café och kontor. Trenden med att sitta på café och arbeta istället för ett kontor har sina brister. Man har till exempel inte tillgång till skrivare och eluttag, samt att det inte alltid ses med blida ögon från personalen.


Coffice har tagit det bästa från café och kontorsvälrden och kombinerat de i ett nytt koncept. Magnus Schän är en av de som startade Coffice för lite drygt ett år sedan. Han och hans kollegor kom på idén när de själva sökte efter en lokal att sitta i.


"Vi såg trenden att sitta på café och jobba och ville själva ha ett kontor där det var lätt att knyta nya kontakter", säger Magnus Schän till Metro.


Alla betalar en hyra på 700 kronor i månaden och för det ingår det två konferensrum, en gemensam skrivare och rabatterat kaffe och det är alltifrån reklamare, journalister till bantningsexperter som arbetar där. Utbytet mellan olika yrkesgrupper och möjligheten att knyta nya kontakter är ett av de stora fördelarna med Coffice som verkar vara en trend som håller i sig.



(Källa: Metro)


RSS 2.0